Pusat-Latihan-Perubatan-JAWI

11 July 2008

Kursus kiropraktik

Kursus Kiro hanya diajarkan dalam program sijil yang diadakan selama sebulan tetapi hari ini kita cuba untuk memberikan kefahaman Kiro dalam program singkat(2 hari) berdasarkan permintaan yang bagitu ramai dari para herbalis yang sedia ada.Program ini akan diadakan di Dewan omar Mukhtar atas RFC di Sungai Petani.Dijangka lebih dari 100 orang yang akan menghaziri program ini.

Kiropraktik merupakan teknik perubatan menggunakan tangan kosong bagi membetulkan tulang belakang.Ianya bagitu mudah dilakukan dan tidak ada kesan sampingan namun bagitu dikalangan para doktor perubatan barat masih ada yang menolaknya.

Dari pengalaman yang saya lihat mendapati bahawa banyak penyakit yang berkesan diubati dengan kaedah kiropraktik.Namun bagitu sebaiknya di gabungkan bersama penggunaan herba.InsyaAllah ini merupakan satu langkah pengubatan yang boleh dicuba.

1 comment:

nur zain said...

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarokaatuh. Saya sudah mengikuti kursus tersebut. Walaupun saya tertinggal 1 hari tapi saya dapat mempelajari banyak ilmu sekaligus dapat menyembuhkan sakit bahu saya yang telah saya alami hampir 1 tahun Dalam praktical yang kami buat bahu saya dapat dipulihkan. Terima kasih banyak2 Tuan Haji diatas penjelasan yang cukup jelas. Sekian Jazakallah.